Indlæser...

VIKINGESPIL TRÆ I ÆSKE KRAFTIG TRÆ/STORE BRIKKER

Varenummer
9911
Prisgaranti

Prismatch


DENNE VARE HAR PRISMATCH
DU FÅR DERFOR DANMARK BILLIGSTE 1 STK. PRIS INKL. LEVERING

Gælder som udgangspunkt ikke kampagnepriser 

Hos Barlife tilbyder vi prismatch. Prismatch sikrer dig at du får varen til en rigtig god pris. Så hvis du finder varen til en lavere pris på en anden dansk webshop, så matcher vi prisen.

Sådan fungerer det:

· Prismatch gælder altid 1 stk. prisen + evt. fragtomkostninger.
· Prismatch gælder kun danske webshops som er omfattet af danske regler for moms, told, garanti og forbrugerbeskyttelse.
· Det skal være en lagervare og skal kunne leveres indenfor max 3 dage, vi forebeholder os retten at teste lagerstatus på den pågældende vare.
· Opkrævningen skal ske senest 3 dage efter købet.

Evt. bonuspoint er en del af rabatten og kommer ikke udeover-

Hvis du er i tvivl og hvorvidt du kan få prismatch, så kontakt barlife på support@barlife.dk

102,00 kr.

Beskrivelse

Kubb/Kongespil/vikingespil, er et gammelt spil, der stammer helt tilbage fra vikingetiden.
Spillet går ud på at ramme og vælte samtlige af modstanderens kubber/bøndere og til sidst ramme kongen.

Man har vundet når kongen er væltet.

Spillet opstilles ved at man laver en bane på 5 x 8 meter. Kongen placeres i midten, og 5 kubber/bønder placeres i hver ende, så de strækker sig over baglinjen. 

Der laves 2 hold, hvert hold består af 4 personer. Holdene stiller sig bag deres respektive kubber/bønder. 

- Holdene fordeler deres kastepinde i mellem sig.
- Spillet kan begynde! Hold 1 skal fra sin kubb/bønder baglinje, vælte hold 2´s kubber/bøndere, med kastepindene. Såkaldt "helikopterkast" er forbudt.

- Det er nu hold 2´s tur til at kaste pindene. Inden de gør det, skal holdet, fra baglinjen, kaste de kubber/bønder, som hold A har væltet over på hold 1´s felt. De rejses, der hvor de lander, i valgfri retning. Bliver kastet for langt, havner kubben/bonden i hold 2´s felt eller uden for banen, gøres kastet om. Hvis andet forsøg også mislykkes, placeres kubben/bonden efter hold 1´s ønske, i hold 1´s felt, dog aldrig tættere på kongen end en kastepinds længde. Hold 2 kaster nu pindene, og skal i første omgang vælte kubbene/bønderne ude i hold 1´s felt.

- Væltes en kubb/bonde på baglinjen, før kubbene/bønderne ude i feltet, rejses den igen.

- Hold 1 kaster de væltede kubber/bønder tilbage på samme måde som beskrevet under pkt. 3. Hvis der stadig er stående kubber/bøder tilbage i hold 1´s felt, flyttes baglinjen frem til den forreste kubb. Hold A får altså lov til at kaste sine pinde fra denne nye baglinje.

På denne måde går spillet frem og tilbage, indtil et af holdene har væltet alle kubbene/bønderne på modstandernes bane, og til sidst vælter Kongen.

Når Kongen skal væltes, skal der kastes fra den oprindelige baglinje.

Vær opmærksom på at man for at vinde skal vælte Kongen. Hvis man har væltet alle kubberne/bønderne, men ikke vælter Kongen, eller man ikke har flere pinde tilbage til at vælte Kongen med, har man tabt. Man har også tabt, hvis man under spillets gang rammer og vælter Kongen i utide.

Kongen måler 30 x 6 x 6 cm.
Trustpilot ratings 4.7 Google ratings 4.8
Copyright © 2015-2022 Barlife Aps
Dankort VISA MasterCard JCB MobilePay Maestro American Express Viabill Klarna